"Zdarzają się spotkania z obcymi ludźmi, którzy stają się dla nas szczęśliwą gwiazdą,
gdy nam pomogą nawet jednym słowem, gestem, uśmiechem..." (Barbara Jakob)


Składniki:

środa, 5 grudnia 2012

**Kruche ciasteczka - pierniczki **

Zbliżają się święta i każdy myśli o tym, co upiec, aby umilić rodzinie i bliskim ten świąteczny czas. My co roku pieczemy - między innymi - pierniczki, które sprawiają dzieciom wiele radości podczas dekorowania :) Korzystam z przepisu na kruche ciasteczka, który już kiedyś tutaj wstawiłam: **Kruche ciasteczka cynamonowe**, tylko zamiast cynamonu dodaję 2 łyżeczki przyprawy piernikowej i 2 łyżeczki kakao. Po upieczeniu dekorujemy pierniczki - co roku inaczej :) Podstawą jest polewa czekoladowa (biała lub ciemna) lub lukier, do tego dowolna posypka i pisaki do zdobienia wypieków. Poniżej wstawiam kilka pomysłów i zapraszam do pieczenia! :)


A to wersja zrobiona przez mojego 4-letniego wówczas synka 
(obecnie 8-latka ;)):


Podejrzewając, że do świąt już tutaj nie zajrzę, 
życzę wszystkim zaglądającym spokojnych i rodzinnych świąt 
Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.
Pozdrawiam gorąco, Gosia



6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Zuzo, bardzo bym chciała, bo mam sporo przepisów do wstawienia, ale czasu brak... Może po Nowym Roku uda się chociaż ze dwa razy w miesiącu coś skrobnąć :) Pozdrawiam ;)

      Usuń
    2. mam nadzieję! :) cały czas jesteś u mnie w zakładkach i jak miło było zobaczyć powiadomienie o nowym poście u Ciebie! :) Pamiętasz, jak miałam nadzieję na jakieś tradycyjne dania szwedzkie?
      Pozdrowienia!

      Usuń
    3. Zuzo, nawet nie wiesz, jak mi miło, że ktoś tu o mnie pamięta ;) Tyle czasu mnie nie było... Postaram się coś wyszperać, specjalnie dla Ciebie, ale nie mogę obiecać konkretnego terminu ;) Pozdrawiam i życzę Ci spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia i wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

      Usuń
  2. Teresa....proszę mi napisać czy pierniczki muszą leżakować a może zna ktoś przepis na takie pierniczki które można od razu jeść dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereso... Pewnie już za późno na odpowiedź dla Ciebie, ale może komuś innemu się przyda :) Pierniczki nie muszą "leżakować", można jeść od razu. Jednak bezpośrednio po upieczeniu są one twardsze, niż jak "poleżą" kilka dni. Ja piekę je zwykle na ok. tydzień przed świętami. W tym roku upiekłam dopiero dzisiaj - czyli na 3 dni przed świętami, ale te 3 dni też wystarczą :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i zapraszam do komentowania. Pozdrawiam gorąco :)

Zapraszam ponownie do mojej kuchni :)

Zapraszam ponownie do mojej kuchni :)
© Copyright 2010-2012 by Margareta